כללי

הכל אודות אקנה

האקנה, היא תופעה שמכונה גם ‘פצעי בגרות’ או ‘חצ’קונים’, היא נחשבת לבעיה שכיחה, לרבות בקרב בני נוער, אם כי היא יכולה להופיע גם בקרב מבוגרים וגם אצל תינוקות. אקנה היא תופעה עורית והיא באה לידי ביטוי בהופעה של פצעים על עור הפנים ולעיתים גם על הכתפיים, החזה והגב. הפצעים הללו נוצרים בעקבות סתימה של זקיקי השערות, שנובעת מהפרשה יתרה של שומנים מבלוטות החלב. ההפרשות הללו מתנקזות תחת הנקבובית שנחסמה וכך מתפתחת דלקת בעור שזו למעשה תופעת האקנה. מה הגורמים להופעתה? כיצד ניתן למגר אותה ומי איש המקצוע המהימן ביותר שיכול לסייע? כל התשובות במאמר שלפניכם. 

הגורמים להופעת האקנה

אקנה תופיע לרוב בתקופת גיל ההתבגרות כשהסיבה העיקרית הינה פעילות הורמונלית גבוהה, ולכן גם בנות שנמצאות במחזור החודשי נוטות לסבול מתופעה זו. גם מצבים של סטרס ולחץ בחיי השגרה עלולים להגביר את הופעתם של הפצעים. אקנה תיגרם גם כתוצאה מתזונה לקויה, מצריכה של מוצרי חלב, בשר שמן ומאכלים שמכילים בתוכם הורמונים. גם הימצאותם של חיידקים מסוימים בנקבוביות העור, יכולים לגרום לרקמת העור לפתח מולם אלרגיה, מה שיכול ליצור כשלעצמו פצעים. גם היערמות של תאים מתים של העור שנובעים מגירוד או גירוי עשוי להוביל לאקנה. כמו כן, ישנן גם תרופות שיכולות להאיץ פצעים על עור הפנים.

כיצד מטפלים באקנה? 

לפני שנסביר כיצד מטפלים בבעיה, חשוב שנציין מה לא כדאי לעשות – לא כדאי לנקז את הפצעים לבד, מאחר ופעולה זו עשויה לגרום להחמרה של הפצעונים על העור ולצלקות קשות. בנוסף, כל מריחה של תכשיר, תחייב המלצה של איש מקצוע שמתמחה בטיפולי עור. ניתן לטפל באקנה בכמה דרכים, בעוד שרובן קוסמטיות, כמו לדוגמא שימוש בפילינג שמסיר תאי עור מתים מעור הפנים, שימוש במוצרים שהם קוטלי חיידקים שמיועדים לטיפול באקנה, שימוש במשחה אנטיביוטית לטיפול בחיידקים או נטילה של תרופות אנטיביוטיות. 

בקרב נשים, שימוש בגלולות נגד הריון עשוי גם להפחית את האקנה. אפשר גם לטפל בבעיה על ידי משחות או כדורים שמטרתם ליצור נורמליזציה של מחזור זקיקי השיער. אולם, הטיפול המהימן ביותר יהיה לקבל אבחון מקצועי בקליניקה אצל קוסמטיקאית מומחית. קוסמטיקאית מחזיקה את כל הציוד והמכשור הנדרש, יש לה את כל הידע המקצועי והיא יודעת כיצד יש לטפל בכל מקרה לגופו. במהלך הטיפול היא תאבחן את המטופל/ת באמצעות שאלון ועל ידי בדיקה פיזית של עור הפנים. 

מה מסייע לריפוי?

סיוע יגיע בדרך כלל מאיש מקצוע שבקיא בנושא ‘אקנה’ ויודע לזהות כיצד יש לטפל בכל מקרה לגופו. איש מקצוע הינו לרוב קוסמטיקאית או רופא העור שמודעים להשפעותיהם של אותם חומרים ותכשירים שמגיעים בריכוזים שונים ומטרתם לטפל בפצעים. הריפוי באקנה יכול לבוא בתצורה של תרופה, או משחה, כל מה שהוא נוגד דלקת ומותאם לעור הספציפי של המטופל/ת. חשוב לציין שבמקרים מסוימים הפתרון הוא על ידי  כדורים שעשויים להשפיע לרעה על הכבד או על מערכות אחרות בגוף ואם אפשר, עדיף יהיה למצוא דרכים חלופיות למרפא. 

קוסמטיקאית מקצועית – המענה האולטימטיבי

מטופלים רבים שסבלו מתופעת האקנה מעידים שנאלצו לעבור כמה וכמה שיטות טיפול, מה שלא הביא בסופו של יום למיגור הבעיה או להטבה, אולם כשהגיעו לטיפול אצל קוסמטיקאית מקצועית שמתמקצעת בתחום זה, מצאו סוף כל סוף פתרון הולם. הסיבה לכך היא שכל הגישה של הקוסמטיקאית הינה מקיפה ולא נקודתית, הקוסמטיקאית דואגת לתת פתרון שהוא גם מונע מהתופעה לחזור. היא מאבחנת את הבעיה והגורמים שבגינם המטופל סובל מאקנה על ידי אבחון אישי, כשהיא מבררת את מצב בריאותו, הרגלי חיים, גנטיקה וכו’ ובהמשך גם מבצעת טיפול פיזי שכולל אגירה וחיטוי של הנקבוביות בעור, כשבסוף היא מתאימה למטופל/ת תכשירים ייעודיים שיתאימו לעור הפנים הספציפי שלו. כמו כן, היא ממשיכה להיות במעקב צמוד עם כלל המטופלים שלה. 

באתר – “ביוטי קוסמטיקס”, עומדות לרשותך צוות קוסמטיקאיות מקצועי ואמין בניהולה של נטלי אוחנה, קוסמטיקאית P.M.E מומחית בתחום עור הפנים ,לאחר פנייתך תוצמד לך קוסמטיקאית מומחית שתערוך אבחון באמצעות הרשת / תמונות שתצלמי ותשלחי, לאחר התרשמות של הקוסמטיקאית המומחית, תקבלי הנחיה ותדרוך מלא  אודות התכשירים המתאימים לעור הפנים שלך והטיפול המתאים.

השאירי פרטים ונדבר ממש בקרוב