כללי

מדוע אבחון עור מדויק ואישי על ידי קוסמטיקאית מוסמכת הכי נכון לך לעור הפנים?

הופעת פיגמנטציה וכתמי עור באזור הפנים ועל חלקי הגוף (ידיים, צוואר וחזה) עשויים לגרום לכל אחד למראה עור לא אחיד ובעיקר לא אסתטי, מה שעשוי לגרום לתסכול רב בקרב כל מי שסובל מכך. הסתרה של הפיגמנטציה באמצעות איפור כמו מייקאפ לא באמת מספק מענה לאורך זמן ולכן יהיה צורך בפתרון ארוך טווח שמשעלים את הבעיה. אנשים רבים סובלים כיום מפיגמנטציה וישנם כמה טיפולים שיכולים לסייע או לפחות להפחית באופן משמעותי את הכתמים. אחד הטיפולים הנפוצים הינו פילינג, אך הוא כרוך בשימוש בחומר כימי חזק, החלמה ארוכה ודרישות רבות מהמטופל. עוד מענה שנחשב מבוקש כיום הינו טיפול על ידי לייזר וכן תכשירים שמיועדים להבהרה שיוצרו על ידי החברות הטובות ביותר. להן מידע אודות תופעת הפיגמנטציה ודרכי הטיפול המקובלים.

פיגמנטציה מהי?

הפירוש של המילה פיגמנטציה הוא – צבעוניות. העור שלנו מורכב משלוש שכבות – השכבה החיצונית נקראת האפידרמיס, השכבה האמצעית  הדרמיס והשכבה העמוקה היא השכבה התת עורית. העור נחשב לאיבר הגדול ביותר בגופינו, הוא מחסום מפני נזקי הסביבה, הוא מגן על העצמות שלנו, על השרירים, מפני חיידקים, קור ושמש, חומרים רעילים ומסייע בוויסות חום הגוף שלנו. האפידרמיס מכיל תאים שנקראים מלנוציטים, שאוגרים וגם מייצרים את הפיגמנט (הגוון הכהה) שנקרא –  מלנין. לאחר שהמלנין מיוצר הוא מתחיל להתפשט לכיוון תאי העור האחרים כשבסוף התהליך, הגוון של העור יקבע על ידי כמות המלנין שמייצרים התאים. במקרה שהתאים נפגעים או במידה והם לא בריאים, זה עשוי להשפיע על הייצור של המלנין ולגרום להפרעה שעשויה לבוא לידי ביטוי בכתמי פיגמנטים במקומות מסוימים או על כל הגוף.

העור שלנו זוכר הכל

במדינות חמות וגם בארץ, הגורם המרכזי להופעת כתמי פיגמנטציה היא השמש. כולם מודעים לנזקי השמש שמשפיעה על העור לטווח הארוך. השמש לא רק מזרזת את הזדקנות העור, אלא גם גורמת לפיזור לא רציף של הפיגמנטים, מה שיוביל לבסוף לכתמי פיגמנטציה. העיקרון של הטיפול בבעיה זו הוא טיפול בתסמינים, כשהמטרה היא להוריד את הפיגמנט הכהה בעור ובכך בעצם למנוע את הופעת הכתמים.

תופעות פיגמנטציה למיניהן והסיבות לכך

כתמי פיגמנטים יכולים להתפשט על העור כשהם פזורים על כמה וכמה אברים או רק במקום אחד, כגון הפנים. תופעה הפיגמנטציה גורמת לשינויים שונים –

פיגמנטציה –  מצב שמאבדים לגמרי פיגמנטים ואז העור הופך לבן.

היפו – פיגמנטציה – מקרה שבו כמות המלנין מזערית בצורה חריגה וגם העור מאוד בהיר.  זה מה שמכונה – לבקנות. מצב זה יכול להיות כתוצאה מפגיעה בעור כמו דלקת או כוויה או בגין גנטיקה.  

היפר – פיגמנטציה –  מקרה שקורה כתוצאה של כמות גדולה של מלנין, אבל לפעמים היא תיגרם בגין היעלמות של חומרי פיגמנט אחרים, אז העור מתכהה ומקבל צבע אחר מהרגיל. מצב זה יקרה בשל בעיות עור, לקיחת סמים, חשיפה לשמש, מחלה אוטואימונית ועוד.

טיפולים רבים בפיגמנטציה מוצעים על ידי קוסמטיקאיות ומכוני יופי רבים, יחד עם זאת, יש לבדוק את רמת ההכשרה של הקוסמטיקאית ואת הניסיון שלה בביצוע טיפול בפיגמנטציה בשיטות השונות ולא פחות חשוב – קבלו מידע על איכות הציוד והחומרים בהם הן עושות שימוש ובדקו אם הם מאושרים ע”י משרד הבריאות.

כיום, תוכלי למצוא מגוון של מוצרים שמיועדים להבהרה של העור, לרבות כתמי פיגמנטציה, שמספקים תוצאה מושלמת בהיעדר כל כאב או נזק לעור הפנים והגוף. אצלנו  ב – “ביוטי קוסמטיקס”, בניהולה של נטלי אוחנה, קוסמטיקאית P.M.E מומחית בתחום עור הפנים, תמצאי מגוון של מוצרים ממגוון החברות המובילות כיום בשוק הטיפוח והקוסמטיקה, שמעניקים טיפול להבהרת העור ופיגמנטציה, וכן מכשור חשמלי ייעודי. צוות הקוסמטיקאיות המקצועי שלנו יסייע לך בכל הדרכה והתאמה של המוצר לעור הפנים שלך, על מנת שתקבלי את הטיפול האישי והמדויק עבורך.  

 

 

השאירי פרטים ונדבר ממש בקרוב