כללי

נקבוביות בפנים – איך לטפל ולכווץ נקבוביות פתוחות?

ישנם רבים שלא אוהבים את מראה עור הפנים שלהם, כשהסיבה העיקרית לכך היא הנוכחות הניכרת של הנקבוביות בעור. נקבוביות פעורות יוצרות מראה לא אחיד לעור, ולרוב פוגעות באסתטיקה שלו. מהסיבה הזו, לא מעט אנשים ונשים בודקים איך להקטין נקבוביות ולגרום לעור הפנים להיראות טבעי, חלק ואחיד יותר. אבל מה הן בכלל נקבוביות, למה צריך אותן, ואיך אפשר למנוע את ההתרחבות שלהן? כאן תמצאו תשובות.

 

מה הן נקבוביות?

הנקבוביות הן פתחים זעירים (או לפחות אמורים להיות זעירים) בעור שלנו, שחשיבותם רבה. הנקבוביות מאפשרות לזקיקי השערה להוציא החוצה תאים מתים, שומן ולכלוך, ובכך לשמור על תקינות העור. חשוב לשמור על הנקבוביות פתוחות על מנת לוודא שהן מאווררות היטב ולא צוברות “זבל”. במקרים שהנקבוביות נסתמות עלולה להיווצר דלקת, מה שעלול להוביל לזיהום וליצירת פצעונים. מהסיבה הזו, נקבוביות פתוחות הן חלק חיוני מבריאות עור הפנים שלנו.

 

מה גורם לנקבוביות לגדול?

נקבוביות בפנים אמורות להיות קטנות מאוד, כמעט בלתי נראות, אך לעיתים הן מתרחבות ויוצרות שקעים של ממש בעור הפנים. ישנם גורמים רבים שעלולים לתרום להופעה של נקבוביות פתוחות בפנים, וביניהם עור שומני, חשיפה מרובה לשמש, שימוש בתכשירים קוסמטיים לא מתאימים, או פשוט סתם גנטיקה. הן עור שומני מדי והן ייבוש העור על ידי חשיפה ממושכת לשמש יכולים להוביל להרחבה של נקבוביות באף, במצח או בכל חלק אחר של הפנים, על מנת לעודד הפרשה של שומנים ועוד שאריות מתוכן הנקבובית. 

 

איך לצמצם נקבוביות?

ישנם מספר דברים שניתן לעשות על מנת לצמצם את הנקבוביות לגודלן האידיאלי. חשוב לזכור שמדובר יותר על כיווץ נקבוביות בפנים, כי אנחנו בעצם שואפים לכך שהעור ייסגר סביב הנקבובית ולא שהיא תתמלא בתוכן. מילוי נקבוביות בפנים עלול להוביל, כמו שנאמר, לסתימה שלהן ולהיווצרות של זיהום. אז מה ניתן לעשות?

  • ברמה הביתית – חשוב לשתות הרבה מים על מנת לשמור על העור לח ברמה טובה, וכן חשוב לערוך שטיפות פנים עם סבונים מתאימים בצורה מסודרת, ולפחות פעם או פעמיים ביום, בהתאם לשומניות העור. אחד הסבונים שבהם ניתן להשתמש הוא סבון צטאפיל (ניתן למצוא בבתי מרקחת).

 

מעבר לשטיפות, ובמקרים קשים יותר, ניתן לבצע טיפולי פנים ביתיים כדוגמת שימוש במברשת חשמלית או במסכות פנים. שימו לב שישנה חשיבות רבה לשימוש בקרם לחות איכותי לפנים לאחר טיפול שכזה, על מנת למנוע ייבוש יתר והחמרה של מצב הנקבוביות, במקום שיפור שלו.

 

  • אצל הקוסמטיקאית – קוסמטיקאית מקצועית תוכל להתאים לך תכשירים על בסיס חומצות שונות לניקוי הפנים. אצל חלק מהקוסמטיקאיות ניתן אפילו לאבחן את מצב העור מרחוק, ללא צורך בהגעה לפגישה פיזית, וכמו כן גם לרכוש את המוצרים המתאימים והאיכותיים ביותר.

 

במקרים מסוימים, ורק אצל קוסמטיקאיות מומחיות ביותר, ניתן לבצע טיפול של מיקרו-נידלינג, שבמהלכו משתמשים במחט לדקירה עדינה של העור, המעודדת התחדשות שלו וצמצום של הנקבוביות כתוצר לוואי של הטיפול.

 

  • אצל הרופא – ישנם מגוון של טיפולים רפואיים שניתן לבצע על מנת להקטין את הנקבוביות, כאשר רובם מבוצעים על ידי רופא עור. בין אלו ניתן למנות את טיפולי הלייזר, כמו גם טיפולי מיקרו נידלינג עמוקים יותר מאלו שיכולה לבצע הקוסמטיקאית. טיפול נוסף הוא סקין בוסטינג, שכולל הזרקה של חומצה היאלאורונית (מרכיב חשוב באלסטיות של העור) שתורם לסגירה של הנקבוביות בפנים. 

 

בסופו של דבר, חשוב לזכור שהנקבוביות חיוניות לבריאות של העור, ולכן חשוב לתחזק אותן כדי שיתרמו למראה בריא וזוהר של העור שלך.

חשוב לכן וגם לכם לשמור על עור חיוני, בריא ורענן? מחפשות או מחפשים תכשירים קוסמטיים שיעזרו לכן ולכם להשיג את כל זה? האתר של ביוטי קוסמטיקס הוא בהחלט הכתובת הנכונה. כאן תמצאו מבחר רחב מאד של מוצרים, המיועדים לגילאים שונים ולבעיות שונות, מוצרים המספקים מענה מלא לכל בעיה. לפרטים אודות מוצרי הטיפוח המסייעים בשמירה על העור ובטיפול בבעיות למיניהן, לחצו כאן ולקבלת מענה לכל שאלה, צרו קשר בטלפון 02-6446926. נשמח לעמוד לרשותכן או לרשותכם ולספק לכם את המידע הנדרש. 

השאירי פרטים ונדבר ממש בקרוב